روند افزایش قیمت دلار تا کجا؟

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته افزایشی بود. قیمت دلار آمریکا که در واپسین معاملات بازار روز یکشنبه به کانال۵۲ هزار تومان رسیده بود، در صبح روز دوشنبه فعالیت خود را در بازه ۵۲ هزار و ۳۰۰ تا ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد  و در واپسین ساعات معاملات نقدی بر روی ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت.

با این حال در معاملات پشت خطی دوشنبه شب  نرخ دلار اولین اصلاح را زد و کانال ۵۳ هزار تومان را از دست داد.هر برگ اسکناس آمریکایی در ساعت ۲۰:۰۰ دوشنبه شب با ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد اما در نهایت با ۵۳ هزار تومان به فروش رسید.

بررسی ها حکایت از آن دارد که در هرات هم قیمت دلار فردایی که تا ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفته بود، در پشت خط دیشب تا ۵۲هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد.

قیمت و نرخ آنلاین دلار آمریکا از صرافی اوتانا

پیش بینی قیمت دلار در روز های آینده

برخی از فعالان اقتصادی می گویند که  قیمت دلار در کانال ۵۳ هزار تومان سقف زده و بیش از این افزایش نخواهد داشت. معامله‌گران فنی معتقدند با توجه به مرز حمایت مهم ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان که ماه‌های قبل دلار نتوانسته بود از این مرز رد شود. تا زمانی‌که قیمت بالای این سطح است همچنان توان رشد در بازار وجود دارد.

از نگاه تکنیکال کارها مقاومت مهم قیمت دلار امروز ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. اگر از این مرز رد شود شرایط برای ورود به کانال ۵۴ هزار تومان مهیاست. اگر قیمت دلار امروز زیر مرز حمایت ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان بدهد حمایت بعدی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود. گروهی از معامله‌گران معتقدند با توجه به جاماندن بسیاری از فعالان از خرید، در سطوح حمایتی واکنش خواهیم داشت.

منبع خبر: اقتصاد نیوز

فهرست مطالب

جدیدترین مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *